• A2D komunikacije
  • Blogovi
  • Iz medija
  • Home
  • Blog
  • Blog
  • Kako je jedna reklamna kampanja podigla Vinkovce na noge?

Kako je jedna reklamna kampanja podigla Vinkovce na noge?

PRiče s Istoka

Crno vam se piše – optika Marko 1
Crno vam se piše – optika Marko 1
14/11/2023

Rijetko dobra marketinška komunikacija podigla je Vinkovce na noge i izazvala pozornost – što je u marketingu jedini cilj. Gerila kampanjom i postavljanjem plakata sa samo jednom rečenicom „Crno nam se piše“ poznati vinkovački poduzetnik dobio je pozornost šire javnosti, ali i medija.

Iako je plakat postavljen samo na 6 lokacija nije trebalo dugo da se kampanja zarola i postane viralna na širem području grada gdje se i nalazi ciljana skupina poduzetnika.

Javnost se zabavljala porukom sluteći da se iza svega krije politička kampanja, uznemirili su se duhovi i zatalasao mirni Bosut. Svi su imali teorije o tome što plakat poručuje, a brojni komentari i dijeljenja kampanji su dali nevjerojatan doseg na društvenim mrežama bez uloženog centa u oglašavanje. Algoritmi su odradili svoje, a vidljivost koju je poduzetnik dobio mjeri se vjerojatno u budžetu koji inače ulaže u barem godinu dana za marketing.   

Po pravilima kampanje, iza koje sam i osobno mislila kako se krije kreativna agencija, autor je pustio da se priča zarola, ali ne i da se zaboravi. Potom je u roku 48 sati na iste lokacije postavio svoju reklamu za Black friday  koja se opet besplatno našla u medijima i postigla vjerojatno najveći doseg uz uloženo vrlo malo financijskih sredstava.

crno vam se piše
crno vam se piše
Fotografije: Optika Marko

„Ideja je došla sama od sebe, „crni petak-crno vam se piše“. Kako je situacija u svijetu i Hrvatskoj dosta napeta (politika, imigranti, svinjogojci…), samo sam u glavi čuo “klik” i rekao si kako je pravo  vrijeme za malo zaintrigirati javnost. Plakata “Crno m se piše” je bilo na samo 6 lokacija u Vinkovcima i došlo je do zabrinutosti u policiji, gradu… da li da se skidaju i što da se radi s njima.. E sad.. posto svi dnevno pročitamo i vidimo milijun informacija, nisam htio da se taj prvi plakat zaboravi i nakon 48 sati sam stavio drugi “Optika Marko Black Friday 24.11. #crnovamsepiše”, tako da svi mogu povezati priče i da nije ono sto su svi komentirali. Ne moram ni govoriti koliki je odjek ta mini kampanja napravila, ističe Marko Slipčević, poduzetnik koji se krije iza odlične kampanje.

Bravo za autora koji se vrlo dobro snalazi u području marketinga i komunikacije. Dala sam si truda malo istražiti i komunikaciju na društvenim mrežama poduzetnika koji stoji iza odlične kampanje i otkrila kako i ovdje zaslužuje visoku ocjenu.

Kada želite privući pozornost morate biti kreativni i morate se istaknuti u masi poruka kojima je javnost danas bombardirana na svim platformama. Ovdje je odličan doseg izazvalo tek nekoliko plakata  jer je komunikacija pogodila u sridu.

Ono što je u ovom slučaju trebalo nastaviti komunikaciju na online kanalima s #crnovamsepiše kako bi se kapitalizirala ogromna pozornost. Naime nastavak i ekstenzije se moglo koristiti duže vremena kada kampanja ovako odjekne. U svakom slučaju jedan od rijetko dobrih primjera marketinške komunikacije ne samo u gradu Vinkovcima nego i u regiji.

Upitala sam Slipčevića i zašto poduzetnici u Slavoniji rijetko koriste usluge kreativnih agencija. Potvrdio je stanje na terenu koje i sama detektiram kao vlasnica agencije za odnose s javnošću i marketing. Oglašavanje malih poduzetnika zbog nedostatka budžeta uglavnom odlazi na objave na vlastitim društvenim mrežama najčešće na Facebooku, nešto manje se koristi Instagram, a vrlo rijetko TikTok kanal. Zapravo preporučila bih svima ukoliko nemate veliki budžet za oglašavanje da koristite upravo TikTok platformu, ali za nju morate imati kvalitetne video materijale i naravno kreativnu kampanju. Oglasi koje vidim na terenu uglavnom su prosječna grafička rješenja u vidu slike plakata s popustima koje se objavljuju na Facebook platformama lokalnih stranica koje imaju veći broj pratitelja, dok se standardni mediji televizija, radio, novine, kada su u pitanju mali poduzetnici, rjeđe koriste.  Koliki je doseg tih stranica to je sada stvar za raspravu jer opet ovisi o tome kako ste komunicirali, kakvo je vaše grafičko rješenje i koja je vaša ciljana publika. Mlađe od 30 godina ovdje nećete dobiti.

otpika marko vinkulja
otpika marko vinkulja
Screenshot: Facebook Vinkulja.hr

Za svaku dobru kampanju najvažnije je kreativno rješenje, morate znati koja je vaša ciljana publika i kako do nje doći. Vaš Facebook page zapravo bez plaćenog oglašavanja ima vrlo mal doseg bez obzira koliko imate pratitelja. Kada je u pitanju ova platforma Facebook grupe puno bolje funkcioniraju, no potrebno je vrijeme za stvaranje dobre Facebook grupe. Oglašavanje plakatima ima smisla ako imate vizualno atraktivnu kampanju jer morate privući pozornost, a nastavak bi trebao biti u digitalnom obliku i trebate imati istovremeno spremna rješenja za outdoor i digitalnu kampanju. U Vinkovcima je dobra prilika za oglašavanje i kroz letke, a odličan primjer je svakako i periodično dijeljenje Vinkovačkog lista koji dođe u svaki poštanski sandučić- I tu želite biti ako su vaša ciljana publika mještani Vinkovaca. No tada zahvaćate populaciju koja će te novine prelistati. Dakle mlade zaboravite. Njima se obraćate isključivo digitalno i to video materijalima što kraćeg, ali atraktivnog formata.

Ovdje bih naglasak dala i na lokalne web portale koji zapravo imaju velike dosege čitanosti i ne treba ih zanemariti. No za privući pažnju najbolje su native kampanje ili PR kampanje člancima koji moraju imati dobar naslov i fotografije. Unutar njih naravno ide i vaš oglas. No najvažniji kanal komunikacije danas je zapravo vaša web stranica. Ona je mjesto na kojoj vas današnji kupci traže, Bez optimizirane web stranice na kojoj posebno morate paziti na SEO danas nemate što tražiti na tržištu. Svaka kampanja koju radite digitalno vodi do vaše web stranice. Ako ste privukli pozornost, izazvali interes i potom želju kod kupca, što znači da je netko kliknuo na vaš oglas onda on vodi do vaše web stranice. Da bi se ostvario zadnji korak – akcija (AIDA – attention, interest, desire, action – sveti gral marketinga) odnosno kupovina vaših proizvoda i usluga vaša web stranica mora biti dobra, pregledna i brza. Inače pada u vodu sve što ste do tog koraka napravili.

Gerila kampanje kakva je ova o kojoj pišem zapravo je najzahtjevnija u pripremi, no ako ste kao u ovom slučaju izazvali pozornost doseg se mjeri u milijunima, a tu je i važan segment dizanje vašeg brenda i ojačavanje tržišne pozicije. Ako se o vama ne priča, onda ne postojite. Ima jedna dobra stara izreka na ovu temu.. „reci mi da sam… ali mi ime spomeni 😉“

SHARE THIS POST

RELATED POSTS

PRiče s Istoka: Zašto izbor Anušića nije iznenađenje za Slavonce?

17/11/2023

Od trenutka kada je premijer razriješio dužnosti Marija Banožića počele su špekulacije tko će u ovim izazovnim vremenima preuzeti važan...

by Mirjam Jukić

Predizborni folklor: Rat plakatima je za plakat!

15/11/2023

Ovih dana u javnosti se puno govori o plakatu za Kolonu sjećanja, a manje o samom obilježavanju tužne obljetnice Sjećanja...

by A2D komunikacije

Influencer marketing: Tko su najutjecajniji hrvatski influenceri?

15/11/2023

Influenceri danas ostvaruju značajne prihode reklamirajući brendove, a brendovi kroz influencere brzo ostvaruju doseg prema ciljanoj publici

by A2D komunikacije

Obrt Jukić

a2d tamno

OIB: 64760243011

  • Address: Matije Gupca 93, Vinkovci
  • Phone: 098 248 265
  • Email: info@a2d-komunikacije.hr

Naše usluge

Odnosi s medijima
Krizno komuniciranje
Promidžba i vidljivost
Odnosi s javnošću
Event management
Izrada vizualnog identiteta i
kreativna rješenja
Social media management
Copywriting & Storytelling
Marketing management
Media training

Glavni izbornik

  • Naslovna
  • Usluge
  • O nama
  • Kontakt
  • Blogovi
  • Iz medija

Izbornik privatnosti

  • Politika kolačića
  • Zaštita privatnosti
  • Uvjeti korištenja

Copyrights A2D komunikacije-Obrt Jukić© 2020-2024. Sva prava pridržana

Kako bi unaprijedili korisničko iskustvo A2D komunikacije koriste kolačiće (cookies). Nadamo se kako se slažete s time, ali možete se odjaviti ako želite.
PostavkePrihvaćamNe prihvaćam
Privatnost i politika kolačića

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva tijekom navigacije po web mjestu. Kolačići koji se prema potrebi kategoriziraju pohranjuju se na vaš preglednik jer su važni za rad osnovnih funkcionalnosti web stranice. Koristimo i kolačiće treće strane koji nam pomažu u analiziranju i razumijevanju načina na koji koristite ovu web stranicu. Ti će se kolačići pohraniti u vaš preglednik samo uz vaš pristanak. Također imate mogućnost isključivanja ovih kolačića. Ali isključivanje nekih od ovih kolačića može imati utjecaja na vaše iskustvo pregledavanja.
Nužni
Uvijek omogućeno
Nužni kolačići su apsolutno neophodni za pravilno funkcioniranje web stranice. Ova kategorija uključuje samo kolačiće koji osiguravaju osnovne funkcionalnosti i sigurnosne značajke web stranice. Ovi kolačići ne pohranjuju nikakve osobne podatke.
KolačićTrajanjeOpis
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Analytics" category .
cookielawinfo-checkbox-functional1 yearThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Necessary" category .
cookielawinfo-checkbox-non-necessary1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Non-necessary" category .
cookielawinfo-checkbox-others1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Others".
cookielawinfo-checkbox-performance1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to store the user consent for cookies in the category "Performance".
CookieLawInfoConsent1 yearRecords the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie.
PH_HPXY_CHECKsessionThis cookie is used to save the information about the current session.
Nisu nužni
Svi kolačići koji možda nisu osobito potrebni da web mjesto funkcionira i koriste se posebno za prikupljanje osobnih podataka korisnika putem analitike, oglasa, drugog ugrađenog sadržaja nazivaju se nepotrebnim kolačićima.
Funkcionalni
Funkcionalni kolačići pomažu u obavljanju određenih funkcija poput dijeljenja sadržaja web stranice na platformama društvenih medija, prikupljanja povratnih informacija i drugih značajki trećih strana.
Performance
Kolačići izvođenja koriste se za razumijevanje i analizu ključnih indeksa uspješnosti web stranice što pomaže u pružanju boljeg korisničkog iskustva za posjetitelje.
Analitika
Analitički kolačići koriste se za razumijevanje načina na koji posjetitelji stupaju u interakciju s web-stranicom. Ovi kolačići pomažu u pružanju informacija o mjernim podacima o broju posjetitelja, stopi napuštanja početne stranice, izvoru prometa itd.
KolačićTrajanjeOpis
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gat_gtag_UA_181052264_11 minuteSet by Google to distinguish users.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
vuid2 yearsVimeo installs this cookie to collect tracking information by setting a unique ID to embed videos to the website.
Oglas
Oglasni kolačići koriste se kako bi posjetiteljima pružili relevantne oglase i marketinške kampanje. Ovi kolačići prate posjetitelje na web-mjestima i prikupljaju informacije za pružanje prilagođenih oglasa.
Others
Ostali nekategorizirani kolačići su oni koji se analiziraju i još nisu svrstani u kategoriju.
Spremi i prihvati
Pokreće CookieYes Logo